Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies klikając przycisk Ustawienia. Aby dowiedzieć się więcej zachęcamy do zapoznania się z Polityką Cookies oraz Polityką Prywatności.
Ustawienia

Szanujemy Twoją prywatność. Możesz zmienić ustawienia cookies lub zaakceptować je wszystkie. W dowolnym momencie możesz dokonać zmiany swoich ustawień.

Niezbędne pliki cookies służą do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej i umożliwiają Ci komfortowe korzystanie z oferowanych przez nas usług.

Pliki cookies odpowiadają na podejmowane przez Ciebie działania w celu m.in. dostosowania Twoich ustawień preferencji prywatności, logowania czy wypełniania formularzy. Dzięki plikom cookies strona, z której korzystasz, może działać bez zakłóceń.

Więcej

Tego typu pliki cookies umożliwiają stronie internetowej zapamiętanie wprowadzonych przez Ciebie ustawień oraz personalizację określonych funkcjonalności czy prezentowanych treści.

Dzięki tym plikom cookies możemy zapewnić Ci większy komfort korzystania z funkcjonalności naszej strony poprzez dopasowanie jej do Twoich indywidualnych preferencji. Wyrażenie zgody na funkcjonalne i personalizacyjne pliki cookies gwarantuje dostępność większej ilości funkcji na stronie.

Więcej

Analityczne pliki cookies pomagają nam rozwijać się i dostosowywać do Twoich potrzeb.

Cookies analityczne pozwalają na uzyskanie informacji w zakresie wykorzystywania witryny internetowej, miejsca oraz częstotliwości, z jaką odwiedzane są nasze serwisy www. Dane pozwalają nam na ocenę naszych serwisów internetowych pod względem ich popularności wśród użytkowników. Zgromadzone informacje są przetwarzane w formie zanonimizowanej. Wyrażenie zgody na analityczne pliki cookies gwarantuje dostępność wszystkich funkcjonalności.

Więcej

Dzięki reklamowym plikom cookies prezentujemy Ci najciekawsze informacje i aktualności na stronach naszych partnerów.

Promocyjne pliki cookies służą do prezentowania Ci naszych komunikatów na podstawie analizy Twoich upodobań oraz Twoich zwyczajów dotyczących przeglądanej witryny internetowej. Treści promocyjne mogą pojawić się na stronach podmiotów trzecich lub firm będących naszymi partnerami oraz innych dostawców usług. Firmy te działają w charakterze pośredników prezentujących nasze treści w postaci wiadomości, ofert, komunikatów mediów społecznościowych.

Więcej

TELEPORADA

STANDARD ORGANIZACYJNY TELEPORADY W RAMACH PODSTAWOWEJ OPIEKI ZDROWOTNEJ (POZ)

W SAMODZIELNYM PUBLICZNYM  POGOTOWIU RATUNKOWYM 

I. DEFINICJE

1. Usługodawca – Samodzielne Publiczne Pogotowie Ratunkowe, ul. Prof. M. Raciborskiego 2A, 83-000 Pruszcz Gdański.

2.  System – system medyczny udostępniany w ramach usług świadczonych przez Samodzielne Publiczne Pogotowie Ratunkowe służący do zarządzania przez Usługodawcę wizytami w poradni oraz teleporadami, umożliwiający dostęp do danych w nim zawartych, w tym do danych pacjenta, dokumentacji medycznej oraz danych dotyczących zaplanowanych oraz archiwalnych wizyt.

3.   Teleporada – usługa medyczna świadczona przez Usługodawcę na rzecz Pacjenta na odległość, bez bezpośredniego badania przedmiotowego, przy użyciu systemów teleinformatycznych lub systemów łączności, której zasady i zakres świadczenia Teleporad.

4. Pacjent – osoba, która ma złożoną deklarację wyboru lekarza, pielęgniarki, położnej POZ w placówce, w tym również osoba małoletnia, korzystająca ze świadczeń zdrowotnych w Samodzielnym Publicznym Pogotowiu Ratunkowym, w ramach Teleporady.

5. Personel medyczny – lekarz, pielęgniarka, którzy udzielają świadczeń u Usługodawcy w ramach umowy POZ.

II. ZAPIS NA TELEPORA

1. Z teleporady mogą skorzystać Pacjenci, którzy złożyli deklarację wyboru lekarza POZ w Samodzielnym Publicznym Pogotowiu Ratunkowym.

2. Personel Medyczny udziela teleporad po wcześniejszej rejestracji Pacjenta w systemie.

3. Zapis na teleporadę odbywa się na konkretną godzinę, po wcześniejszej weryfikacji tożsamości pacjenta w systemie, pod numerem telefonu (58) 773-30-30 wew. 115 lub w rejestracji poradni POZ.

III. ZAKRES I PRZEBIEG TELEPORADY

1. Personel Medyczny realizuje teleporadę poprzez połączenie telefoniczne, weryfikuje tożsamość Pacjenta na podstawie danych zamieszczonych w systemie. W przypadku pacjenta do 18 roku życia, kontakt następuje z przedstawicielem ustawowym pacjenta.

2. Personel Medyczny podejmuje trzykrotną próbę połączenia telefonicznego z Pacjentem, w odstępie nie krótszym niż 5 minut. W przypadku braku połączenia umówiona teleporada zostaje anulowana, lekarz nie podejmuje ponownego kontaktu z pacjentem.

3. Pacjent podczas teleporady powinien móc swobodnie rozmawiać.

4. W ramach świadczonej teleporady Personel Medyczny może:

     a) udzielić porady medycznej,

     b) wystawić e-receptę – każdorazowo decyzję o wystawieniu recepty podejmuje lekarz udzielający teleporady, w oparciu o przeprowadzoną rozmowę i dostępną dokumentację medyczną Pacjenta w systemie,

Pacjent ma możliwość dostępu do e-recepty w ramach Internetowego Konta Pacjenta (IKP) lub uzyskać 4-cyfrowy kod e-recepty podczas teleporady,

    c) wystawić e-skierowanie – każdorazowo decyzję o wystawieniu skierowania podejmuje lekarz udzielający teleporady, w oparciu o przeprowadzoną rozmowę i dostępną dokumentację medyczną Pacjenta w systemie,

Pacjent ma możliwość dostępu do e-skierowania w ramach Internetowego Konta Pacjenta (IKP) lub uzyskać 4-cyfrowy kod e-skierowania podczas teleporady,

    d) udzielić informacji na temat przyjmowania leków,

    e) wystawić e-zwolnienie – w uzasadnionych przypadkach,

    f) w przypadku wystąpienia objawów chorobowych charakterystycznych dla wirusa SARS-CoV-2, wystawić pacjentowi skierowanie na test w kierunku koronawirusa COVID-19,

   g) wystawić e-zlecenie na wyroby medyczne jako kontynuację zaopatrzenia w wyroby medyczne, jeżeli jest to uzasadnione stanem zdrowia pacjenta, potwierdzonym w dokumentacji medycznej.

5. Personel Medyczny sporządza odpowiednią dokumentację medyczną Pacjenta w systemie, w ramach udzielania teleporady.

6. Podczas teleporady, Personel Medyczny może podjąć decyzję o bezpośredniej wizycie lekarskiej Pacjenta, gdy jego stan wskazuje na konieczność przeprowadzenia badania przedmiotowego lub innych procedur z zakresu kompetencji POZ, niemożliwych do zrealizowania podczas teleporady.

IV. W PRZYPADKU UDZIELANIA TELEPORAD USŁUGODAWCA ZOBOWIĄZUJE SIĘ DO:

1. Zapewnienia odpowiedniego sprzętu Personelowi Medycznemu, za pomocą którego będzie odbywała się teleporada.

2. Udzielenia pacjentowi wszelkich informacji dotyczących teleporad.

3. Zapewnienia intymności i poufności pacjentom na takim samym poziomie, jak w przypadku świadczeń realizowanych w sposób tradycyjny.

V. MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA PRZEZ PACJENTA INTERNETOWEGO KONTA PACJENTA

1. Każdy Pacjent ma możliwość założenia Internetowego Konta Pacjenta (IKP) na platformie: https://pacjent.gov.pl/internetowe-konto-pacjenta

VI. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

1. W sprawach nieuregulowanych zastosowanie mają przepisy powszechnie obowiązujące.

2. Informacja o Teleporadach jest dostępna:

a) na stronie internetowej: https://pogotowiepruszcz.pl

b) w przychodni POZ Samodzielnego Publicznego Pogotowia Ratunkowego,

                

Włącz powiadomienia WebPush
Dziękujemy, teraz zawsze będziesz na bieżąco!
Przeglądasz tę stronę w trybie offline.
Przeglądasz tę stronę w trybie online.